Vastgoed Veiling

Stalen werkschip 'DCS Explorer'

Stalen werkschip 'DCS Explorer'
Stalen werkschip 'DCS Explorer'
Stalen werkschip 'DCS Explorer'
Stalen werkschip 'DCS Explorer'
Stalen werkschip 'DCS Explorer'
Stalen werkschip 'DCS Explorer'
Stalen werkschip 'DCS Explorer'
p/a Oostdijk 25
3077 CP Rotterdam
  • Werkschip
Er is nieuwe informatie toegevoegd over een uitgeoefend retentierecht. Het kostenoverzicht is gewijzigd/aangevuld. Er is nieuwe informatie omtrent het schip toegevoegd aan de omschrijving. Er zijn nieuwe foto's toegevoegd aan de dataroom.
  • het Nederlandse stalen werkschip, genaamd "DCS Explorer", gemerkt "38442 B 2019", bestemd voor de binnenvaart, met een verplaatsing van driehonderdachtenveertig negenhonderdelf/duizendste kubieke meter, gebouwd bij Hepworth Shipyard Ltd. te Paull (Verenigd Koninkrijk), bouwjaar negentienhonderdzesennegentig, lengte tweeëntwintig meter en achttien centimeter, breedte zeven meter en vierenvijftig centimeter, diepgang twee meter en vijfenzestig, hebbende stuurhut, kombuis en accommodatie, voor- en achterdek, machinekamer, opslagruimte, voortbewogen door twee Caterpillar motoren met een vermogen van éénduizend vierenzeventig kilowatt elk, type 3412 C, motornummers 060M06565 en 060M06467, aangebracht op het motorblok De verkoper heeft bericht dat Dockside momenteel een retentierecht uitoefent ten aanzien van de DCS Explorer. Echter, zo informeerde de verkoper, Beequip is in een vergevorderd stadium onderhandeling met Dockside. Als gevolg daarvan zal het retentierecht, naar de inschatting van verkoper, zeer waarschijnlijk opgeheven zijn vóór de veiling. Zo niet, dan zal het te betalen bedrag in verband met dit retentierecht naar alle waarschijnlijkheid maximaal EUR 100.000 belopen. Dat wil geenszins zeggen dat Beequip de vordering voor dit bedrag erkent, maar dit is naar de mening van Beequip het maximale bedrag dat überhaupt aan Dockside in verband met de Explorer verschuldigd zou kunnen zijn. Informatie afkomstig van derden conform opgave 2024. De huidige aanwezigheid, werking of correctheid van de omschrijving kan niet worden gegarandeerd. Let op! Hieraan kunnen nadrukkelijk geen rechten worden ontleend. Type vaartuig : Multi-functioneel werkschip / duw-sleepboot. Afmetingen : Lengte o.a. : 25,40 m. Breedte : 9,41 m. Holte : 3,29 m. Diepgang ledig / max. : 2,0 m / 2,4 m. Roepnaam : MWIP7 en MMSI no. 232002785 (niet bekend of dit nog actueel is). IMO no. : 9150781. Bouwwerf : Hepworth Shipyard, Kingston Upon Hull, Verenigd Koninkrijk. Bouwjaar : 1996 (ombouw vanaf eind 2019, niet afgerond anno 2024). Bouwnummer : 148. Materiaal casco : Staal. Scheepsgewicht : Was voor ombouw ca. 144 ton. Tonnage (GT/ NT) : Was voor ombouw 123 / 33. Vaarsnelheid : Was voor ombouw max. ca. 9 tot 10 knopen. Bollard pull : Was voor ombouw 18,3 ton / geclaimd na ombouw 25 ton. Bemanning : niet bekend. Voortstuwing : Middels 2 dieselmotoren van fabricaat Mitsubishi, type S12A2-Z3MPTAW-3, S.B. sn 29717 / B.B. sn 29743, vermogen 701 kW bij 1.940 t.p.m., bouwjaar 08-2019, met Emigreen Koedood uitlaatgassen nabehandelings-installatie; elk met reductiekeerkoppeling fabricaat Twin Disc, type Quick Shif MGX5225DC, sn S.B. S1032415, sn B.B. 2453947, reductie 5.57:1, bouwjaar 2019; elk met vetgesmeerde schroefas en 4-blads schroef in straalbuis. Roerwerk : Achter elke schroef een gevormd roerblad met onderhak op onderzijde van straalbuis; 2 nog originele hydraulische stuurcilinders; hoofd- en noodstuurwerkunit, 380 V / 24 V elektrisch gedreven, van fabricaat Couperus, type HA en HA 5.5 kW; project sn 2007005, bouwjaar 2020. Boegschroef : Dwarsstraalbuis, fabricaat Kalkman, type B150E; met elektromotor aandrijving fabricaat Omec motors - Alpha One, type OMT1-IE3-315S4, no. 201908702020002, vermogen 110 kW bij 1.480 t.p.m.; met Kalkman Vacom watergekoelde frequentieregelaar. Hekschroef : Nee. Spudpalen : Nee. Moon pool : Nee. E-generatorset 1 : Dieselmotor gedreven E-generatorset, geleverd door Sandfirden, project no. 170357, bouwjaar 2020; fabricaat van set AGDO, dieselmotor van fabricaat SISU, type 74-CTAG-4V, sn F48430, vermogen 165 kW bij 1.500 t.p.m., bouwjaar 03-10-2019, emissie label R1*II*E3C1D2 *0072*01; met luchtgekoelde radiator; elektrisch vermogen ingeschat op ca. 190 kVA. E-generatorset 2 : Dieselmotor gedreven E-generatorset, geleverd door Sandfirden; dieselmotor van fabricaat Scania, type DI13-075, sn 7056116, vermogen 285 kW bij 1.500 t.p.m., emissie label e1*97/68VC*2004/26*0045*00; met fabricaat Stamford dynamo, type HCM434F1, sn 017J412519, bouwjaar 10-2017; elektrisch vermogen 329 kVA. E-generatorset 3 : Dieselmotor gedreven E-generator (haven) set, enkel basisframe met dynamo los aan dek aangetroffen, zonder dieselmotor. Dekkraan : Op voorschip 1 hydraulische type knikarm kraan van fabricaat Heila, type / bouwjaar niet bekend, capaciteit zou 80 tm moeten zijn. Op achterschip stond ooit ook 1 hydraulische type knikarm kraan met capaciteit van 40 tm (gedurende opname aan boord op kraanfundatie echter geen kraan meer aanwezig). Diversen : - 1 ankerbehandelingsrol op dekrand achter (bouwjaar 2020); - 2 Shark type sleepdraadgeleiding pinnen (intrekbaar - bouwjaar 2020); - 1 hydraulisch aangedreven sleepdraadlier op achterdek; - 1 sleephaak of sleepbeting (niet aangetroffen); - 1 hydraulisch aangedreven (tugger) hulptrommellier, fabricaat Dromec, type HPV-15000, sn P19620-1, trommel dia. 455 mm, capaciteit 15 ton op 1e laag en 20 m/min; op achterdek B.B. van sleeplier; - 2 hydraulisch aangedreven trommellieren; B.B. fabricaat Brevini Winch, type T18073000, sn 18345-E, bouwjaar 05-2004, capaciteit 6,6 ton op 1e laag; S.B. idem model maar daarop ontbreekt fabrikant plaatje; op achterdek in achterste buitenste hoeken en met draadgeleiding naar voren toe buiten de verschansing om; - 1 A-frame voor onderwater ploegwerkzaamheden (SWL 30 ton, voor tot 9 m diepgang) zou ook beschikbaar moeten zijn, doch niet aangetroffen, wel nieuwe fundatie bevestigingsplaten in dek; - 1 idem Dromec hulp trommellier; in nis aan voorzijde van dekhuis; - 1 haspel voor brandstofslang; in nis aan voorzijde van dekhuis; - 1 hydraulisch aangedreven gecombineerde ankerlier met kaapstander, op voordek vooraan over B.B.; - 1 met hout belegd werkdekgedeelte op achterdek en voordek. Accommodatie : Bovendeks 1 keuken, 1 dagverblijf en 1 toilet en via 1 trap binnendoorgang naar stuurhut erboven en 1 trap naar onderdeks; onderdeks slaapcabines voor 5 personen en sanitaire (natte) ruimten met nooduitgang via vooronder. Navigatie / communicatie : Diverse nieuw in 2020 geïnstalleerde apparatuur, inclusief 2 radars (niet bekend of dat specifiek voor de vaart op zee onder de kust, voor binnenvaart of voor gecombineerd gebruik is bedoeld, aanwezigheid en werking niet bekend). Veiligheidsuitrusting : Gedurende opname niet aan boord. Teboekstelling : 24469 Z 2017. Klasse : Gebouwd en in de vaart geweest onder Bureau Veritas, notering I 3/3 (E) unrestricted navigation (huidige status na ombouw niet bekend). Certificaten : Ooit onder UK MCA Small Commercial Vessel, code of practice cat. 150 miles from safe haven geweest (huidige status na ombouw niet bekend).

  • Kadastrale gegevens:

    Brandmerk: 38442 B 2019

Over het object

  • Type
    Werkschip
  • Groep
    Schepen
  • Bouwjaar
    1996
  • Gebruikssituatie
    Onbekend

Bezichtigingen

Neem voor de aanmelding contact op met Vastgoed Veiling via info@vastgoedveiling.nl


Over de veiling

  • Soort
    Executieveiling
  • Biedmethode
    Opbod en afslag
  • Status
    Onderhands verkocht
  • Datum
  • Organisator
    BOG Auctions
  • Inzetpremie
    Ten laste koper
  • Toewijzing
    Recht van gunning
  • Belasting
    Btw
  • Veilingzaal

Openbare verkoop ex. art. 3:268 BW juncto 3:254 BW.

Op deze veiling zijn de AVVESI 2014 en bijzondere veilingvoorwaarden van toepassing.

Gebruik het biedformulier om een onderhands bod uit te brengen.

Kosten

Houd, naast het veilingbedrag, rekening met de volgende kosten:

  • + Inzetpremie ten laste van koper
  • + Bijkomende kosten à 14.167,86 EUR
  • + Btw
Kostenoverzicht downloaden

Dataroom

Bezig met verbinden

Notaris

Van der Stap Notarissen Dhr. Meindert Krans Weena 690 3012 CN Rotterdam

MK
In behandeling van
Meindert Krans

veiling@vdstap.com
Tel. +31 (0)88 188 00 00